۲۶ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۱۰

گزارش مهر/

گلایه مشهدی‌ها از توزیع ناقص سبد کالا/ مراکز توزیع ناچیز است

گلایه مشهدی‌ها از توزیع ناقص سبد کالا/ مراکز توزیع ناچیز است

مشهد - خبرگزاری مهر: کمبود مراکز توزیع در مشهد و توزیع ناقص سبد کالا گلایه شهروندان این شهر را به همراه داشته این در حالی است که با گذشت چند هفته و ادامه‌دار شدن مشکلات، مردم منتظرند صف‌های طولانی با ورود اصناف و برنامه‌ریزی سازمان صنعت شکسته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، با وجود تلاش مسئولان شهر صف توزیع سبد کالا همچنان در مراکز توزیع طویل است و در حال حاضر 56 مرکز برای توزیع سبد کالا در مشهد در نظر گرفته شده که این تعداد پاسخگوی نیاز شهروندان مشهدی نیست.

این در حالی است که قرار بود از شنبه هفته گذشته اصناف نیز برای شکستن صف ها وارد عمل شوند، اما تا امروز اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

از سوی دیگر با وجود پیگیری رسانه ها، مسوولان این شهر تا کنون اقدام مناسبی برای کسب رضایت شهروندان انجام نداده اند و مشاهدات عینی خبرنگار ما حاکی است که همچنان صف ها به دلیل کمبود مراکز توزیع  پا برجاست.

انتقاد از ضعف برنامه ریزی سازمان صنعت

دراین باره یکی از شهروندان که 3 ساعت در صف سبد کالا در فروشگاه رفاه قاسم آباد ایستاده بود، با انتقاد ضعف برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با وجود گذشت دو هفته انتظار داشتیم که مسوولان این سازمان نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند، اما نه تنها مشکلات رفع نشده بلکه مردم باید برای تحویل سبد کالا چند بار در صف بایستند.

علی رضوانی افزود: هرچند که نسبت به روزها ی اول از التهاب کاسته شده و صفها نیز کوتاهتر شده، اما مراکز توزیع به نسبت تعداد مردم بسیار ناچیز است.

وی ادامه داد: این در حالی است که بسیاری از تعاونی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره ای چون شهرداری مشهد، فامیلی و پروما  سبد کالا توزیع نمی کنند.

اصناف صف‌ها را بشکنند

یکی دیگر ازشهروندان که به دلیل تحویل ناقص سبد کالا برای دومین بار در صف ایستاده بود به خبرنگار مهر اظهارکرد: برخی از مراکز عرضه یا سبد کالا ندارند و یا اینکه ناقص تحویل مردم می دهند.

وی افزود: مسوولان باید با کمک اصناف و تعاونی ها تعداد مراکز را افزایش دهند  زیرا با وجود گذشت بیش از دوهفته از توزیع همچنان صفهای طویل در هوای سرد وجود دارد؛ البته صفهای چند هزاری اکنون به چند صد نفری کاسته شده است.

وی با بیان این که صف های طویل ضمن اتلاف وقت مردم، زیبنده کشور نیست، گفت: کمبود نیروی انسانی فروشگاهها و نیز سرعت بسیار کند دستگاهها کارتخوان از دیگر مشکلات سبد کالا است که همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش برخی از مدیران مراکز توزیع گفت: برخی از مراکز توزیع مانند ارشاد با بسیج نیروی انسانی و امکانات خود حتی روزهای تعطیل به صورت یکسره اقدام به توزیع سبد کالا می کنند، اما برخی دیگر  براساس ساعتهای مشخص شده اقدام به توزیع می کنند.

در همین حال مسوولان شرکت تعاونی کارکنان اتوبوسرانی مشهد و اداره ارشاد  که کار توزیع را در دو  مراکز فوق را  بر عهده دارند، ضمن تایید توزیع ناقص سبد کالا در برخی مقاطع، دلیل آن را تحویل ناقص اجناس اعلام کردند.

دستگاه‌ها برای بهبود توزیع تلاش کنند

این در حالی است که استاندار خراسان رضوی در بازدید سرزده خود از چگونگی توزیع سبد کالا در مشهد با بیان اینکه محدودیت زمانی برای توزیع سبد کالا برداشته شده اســت، افزود: این تصمیم دولت زمینه ساز کاهش ازدحام برای دریافت سبد کالاست.

محمدحسین فروزان مهر ضمن تاکید بر همکاری همه جانبه دستگاههای ا جرایی برای هرچه مطلوبتراجرا شدن این طرح اظهار داشــت: تمام مشمولان این طرح، ســبد کالا را دریافت خواهند کرد وامکان دریافت سهمیه پیش بینی شده برای آنان تا پایان امسال وجود دارد.

اســتاندار خراسان رضوی با اشاره به فعالیت حدود 400کارتخوان ویــژه برای اجرای طرح توزیع ســبد کالا گفت: با همکاری بانکهــا 200کارتخوان جدید دیگربه شــبکه اضافه خواهد شد.

روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، با صدور اطلاعیه ای با اعلام این که طرح توزیع سبد کالا تا پایان سال جاری تمدید شده است، از شهروندان مشهدی خواسته است با توجه به این امر و وفور کالا در شبکه توزیع، با آرامش و به تدریج به مراکز توزیع مراجعه کنند.

............................

گزارش: امیر پرورش

کد خبر 2236171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha